
Warszawa 7.01.2008 
 
 
 
Szanowny Panie Redaktorze, 
 
 

Rozumiem, że w pełnej dynamiki pracy dziennikarza pisma codziennego mogą 

zdarzyć się pomyłki. Nie mogę jednak przejść do porządku dziennego nad tym, że o tym 

fakcie wiemy tylko my obaj. Jak Pan zapewne wie, prawo prasowe w art. 14 ust.2 pozwala 

cytować bez autoryzacji wypowiedzi, które były już wcześniej publikowane. Popełniony przez 

Państwa błąd powoduje, że przypisana mi nieprawdziwie wypowiedź, jako już opublikowana, 

może być cytowana bez ograniczeń. A sam Pan rozumie, że nie chcę być przedstawiany w 

mediach jako osoba, która wyraża inne poglądy niż ma, do tego sprzeczne z poglądami i 

postawą, którą prezentuję jako reprezentujący inwestorzy budującego linie przesyłowe 

najwyższych napięć. Obawiam się zatem, że taka nieprawdziwa wypowiedź „współczującego 

dyrektora” - przyznam medialnie smakowita - może żyć w mediach jeszcze długo. 

Dlatego, po zasięgnięciu opinii doradców medialnych i prawnych, zgodnie z zapisem 

art. 31 ustawy Prawo prasowe oczekuję krótkiego i rzeczowego sprostowania.  

Proponuje, aby brzmiało ono tak: 

W publikacji zatytułowanej „Linia energetyczna przetnie Kamionki?” 

zamieszczonej 28.12.07 znalazła się wypowiedź błędnie przypisana dyr. Tadeuszowi 

Ruszczykowskiemu. Przepraszamy za pomyłkę. 

Proszę o niezwłoczne poinformowanie mnie o tym, kiedy zamieszczą Państwo 

sprostowanie. 

 

Z poważaniem  
 
Tadeusz Ruszczykowski 

 


